Eventforum – 17 april

Het eventforum is hét info- en netwerkmoment voor iedereen die betrokken is bij de organisatie van fuiven, festivals, concerten en andere jongerenevenementen.

Inschrijven kan via onderstaand formulier.

HET PROGRAMMA

18u30 – 19u30   Inschrijving en onthaal

18u30 – 20u00   Dokter Knowhow

19u30 – 20u00   Welkom door gedeputeerde van Jeugd Jean-Paul Peuskens & actuele info over initiatieven van de provinciale Jeugddienst

20u10 – 21u45   Infosessies

21u45 – …          Nakaarten met collega organisatoren en deskundigen

 DE SESSIES

De sessies worden gegeven door professionele experts. Ze worden bijgestaan door organisatoren met de nodige praktijkervaring.

SESSIE 1: DO’S EN DON’TS VAN DE SOCIALE MEDIA

Twitter, Facebook, Instagram, Vimeo, Foursquare, apps,… Zie jij het bos nog door de bomen? Als onderdeel van een promotieplan is digitale media niet meer weg te denken. We bekijken het belang van sociale media en hoe je hiermee efficiënt omspringt. Hoe plaats je jouw event in de kijker en hoe bereik je de doelgroep? Tips and tricks van wat je best doet en beter kan laten.

SESSIE 2: HET GELUIDSNIVEAU ONDER CONTROLE HOUDEN (PRAKTIJKSESSIE) – VOLZET!

DEZE SESSIE  IS VOLZET EN KAN NIET MEER ALS KEUZE AANGEVINKT WORDEN. GEMEENTEN OF VZW’S DIE EEN TOESTEL AANKOCHTEN EN DIT KOMEN AFHALEN KUNNEN WEL NOG PER MAIL INSCHRIJVEN: [email protected]

Hoe meet je het geluidsniveau en zorg je dat uw norm niet overschreden wordt? Ga zelf aan de slag met een geluidsmeter en ontdek welke opties mogelijk zijn. We bekijken ook het belang van akoestiek en andere mogelijkheden om het geluidsniveau te beperken zonder dat de muziekbeleving hierbij moet inboeten aan kwaliteit.

Deze sessie is ook het verdeelmoment van de geluidsmeters die aangekocht werden in het kader van de samenaankoop.

SESSIE 3: HET KOSTENPLAATJE VAN EEN EVENT

Hoe stel je een realistische begroting op? Hoe bepaal je de inkomprijs? Wat met sponsoring en waar ga je op zoek naar subsidies? Aan de hand van concrete voorbeelden zullen deskundigen je onderdompelen in het vat der financiën.

SESSIE 4: FEESTLES VOOR BEGINNENDE ORGANISATOREN

Samen met een aantal ervaren Limburgse fuif- en concertorganisatoren worden jonge organisatoren wegwijs gemaakt in het organiseren van een evenement (fuif/concert/festival). Aan de hand van een stappenplan en praktische tips wordt stilgestaan bij alles wat komt kijken bij het organiseren van een evenement.

DOKTER KNOWHOW

Een concreet probleem of nood aan een klankbord? Waarom niet van gedachten wisselen met een kenner ter zake? Schuif aan tafel met een expert die een antwoord geeft op jouw specifieke vraag. Geef je concrete vraag op voorhand door via het inschrijfformulier. Per organisatie kan je maximaal drie experts spreken. Je hebt de keuze volgende thema’s:

Verzekeringen – Dries Olemans, Ethias Verzekeringen

Wat nodig voor een tentfuif? Zijn onze medewerkers verzekerd tijdens de opbouw? Wie is aansprakelijk bij schade of diefstal?,…

SABAM – Tom Dumarey, SABAM

Wat moet ik juist aangeven? Hoe weet ik welke werken beschermd zijn? Moet ik een playlist indienen van alle gedraaide nummers?,…

VZW-wetgeving en fiscaliteit – Steven Mathei, vzw.be

Zijn onze statuten nog in orde? Welke stukken moet ik neerleggen bij de rechtbank van Koophandel? Moeten wij als vzw een btw-nummer aanvragen?,…

Toegankelijkheid – Katrien Gelders, Intro vzw

Hoe kan ik mijn event zonder al te veel kosten toegankelijk maken voor bezoekers met een handicap? Waaraan voldoet een goed verhoogd platform?,…

Productie – David Geysen, Pukkelpop

Waar vind ik een geschikte tent? Hoe begin ik aan mijn stroomplan?, Ik heb 500 kaarten verkocht, kom ik toe met 2 tapkranen?,…

Programmatie – Raf Coenen, Muziekodroom

Hoe stel ik mijn line-up samen? Wij kunnen geen grote bands boeken?,…

Provinciale ondersteuning – Ralf Leesen, Provincie Limburg